marți, 19 iunie 2012

VOTUL



Ce poate fi mai frumos cand te gandesti ca poti oferi o farama de incredere celui care poate sa-ti mangaie destinul pentru patru ani?.Da.Asa gandeam in dimineata ce-si freca razele in coltul ochiului meu obosit de facerile noptii.Cafeaua tanjeste aburid flamanda de buzele-mi inca amortite de truda iubirilor,ascunzand muscaturile gingase ale unui vis ce fugise in zori,lasandu-ma prada asternuturilor pustiite de tine.Pe pervazul balconului cateva vrabiute ma certau ca nu le-am aruncat inca acea bucatica de paine, acea bucatica care le inviora glasul
in dimineti senine.Patruns de datoria cetateneasca imi scot un costumas ca de ginerica,o camasa cat mai alba,ce nu purta pete de pacate anterioare,o cravata roasa de vremi si de incercarile nereusite de a ma agata cu ea intr-un colt de univers.Ma privesc in oglinda mirat ca pot arata inca acceptabil.Da,sant hotarat sa-mi exercit acest drept stiind insa bine ca voi primi cu stangul.Purced incet pe sub umbra teilor linistiti de pe marginile aleeii ,asezand importanta zilei in fiecare pas.Cu moace posace alti trecatori,imbracati si ei mai de Doamne-ajuta,paseau parca ducand cu ei o inversunare a clipelor trecute.Voiau o razbunare.A cui???? Ingandurat inca mai alegeam.Ma trezesc acostat de unul mai tuciuriu ca mine,care imi starneste un zambet de compasiune.
-Buna ziua domnule….zise el mai in soapta apropiindu-se de mine…
-Buna ii zic….studiid-i rapid moaca,echipamentul si alura.
-Cu cine vreti sa votati? Pica intrebarea ca un trasnet….
- Inca nu sant sigur…..sper sa fac o alegere buna,utila celor multi…zic eu plin de impotanta.
-Atunci eu va spun ca cel mai bun este…cutarica de la partidul….nu vreau sa-i dau numele,stiind ca publicitatea nu e gratuita. Brusc simt cum cafeaua incepuse sa-si faca datoria zgaltaind si desteptand ramasita de neuroni care se mai legana in vise.
-Stiti domnule ca va pot oferi…asa de sarbatoare o sticla de bere super la doi litri….ca o mica recunostinta….Hm, stau si ma gandesc cat de cruda e viata asta.Cand sa pot si eu sarbatori fara a face apel de urgenta portofelului anemic,sant la regim ,fara sare, fara zahar,fara grasimi si ce-i mai crunt fara alcool.Multumesc politicos explicandu-i ca voi tine cont de parerea lui,insa nu pot accepta berea ca-s beteag.Ma indepartez incet in timp ce tuciuriul acostase o alta persoana.Se pare ca pasii mei aveau statii exacte unde trebuiau opriti.O duduie in floarea varstei imi atrase privirea cu tinuta ei delicata,ce-i acoperea formele apetisante.Se vedea curat ca sanii ei erau inca revoltati dupa atingeri,iar buzele ei ca o floare de mac, flamanzeau dorinta de sarut.Din pantofii de lac se prelingeau spre sus,pana aprope de gatul meu doua piciare,ce lasau sa se vada urma unui braonz aplicat de bec.Ghidusa privirea imi cade pe sanii ei inca venusieni,care nu purtau mirosuri de cauciuc sau alte silicoane,ci raspandeau discret un miros de iasomie.UUUUFFFF….tampit batran…imi spun si caut a rupe visul ce ma cuprinse cu ochii deschisi.Basca Constantine imi spun,cand vad, ca se perida spre mine,cu molcome unduiri de solduri parca neobosite, ca mainile bunicii care imi impleteau mereu ciupici,doi pe fata,doi pe dos.
-Buna ziua domnule….spuse ea cu o voce ce-mi gadila placut timpanul.Oups….aveam un nod in gat….ma constipasem in cuvinte.
-Sarut mana….spun eu mai mult baiguit cu vocea-mi hodorogita de Carpatiul communist amestecat cu fumul Kenturilor contrafacute pe la ukrainieni.Nesimtit mirosul de iasomie imi patrunde narile ca un drog.
-Simate domn…( o ce frumos sunau aceste cuvite rostite de ea.)….stiti ca domnul cutare ….de la partidul cutare…are bucuria de a va oferi 50 de roni pentru a sarbatori iesirea dumneavoastra la vot????? Hm,hm,hm,…da trei de hm…..Desi stiam ca de la ultimile cumparaturi imi scapasera cateva monede de 5 bani,din capcana degetelor si eram hotarat sa le tin pentru parcari,parca imi era rusine eu sa primesc acea ofrada de la duduie ca ea.Subtil ascund la spate mana stanga pe care torna in ciuda verigheta unui legamant de iubire.O iubire care inca exista prin meandrele sufletului meu si care din pretuire pentru mine ma mai scotea la batut covoare in miez de zi,spre satisfactia vecinilor care o faceau noaptea.
-Vai doamna dar nu se poate…o femeie incantatoare ca dumneavoastra sa faca risipa.Imi doream in acea clipa ca nasucul meu si asa carnit spre iubiri sa-mi cresca asa cum ii crescuse lui Pinochio…sa-l vad lovindu-se sarguincios,plamuindu-i sanii aia care ma innebuneau.
Sa simta si ea durerea visului cu ochii deschisi.Mana ei luneca incet spre buzele mele tinand ascunsa o bancnota de 50 in palma.Narile surprind un miros fetid al manii si-i arunc un sarut cu coltul gurii.Imi pierise zambetul ala tamp.O mana murdara,plina de pacate se ceruse sarutata .Refuz sa iau bancnota si ma retrag repejor din visul murdar in capcana caruia era sa
pic.Din urma ma intrece cetateanul turmentat a lui Caragiale care culmea refuzase sa moara.Era printre noi,traia cu noi,vota cu noi.Zambesc trist.Din punga i se vedea bine sticla de bere si in pumn tinea strans o bancnota de 50 care avea vagi urme de miros de iasomie…..
Inainta hotarat ,fara a face economie de pasi pe care ii raspandea in stanga si in dreapata dar ce aveau din cand in cand si tentatia de merge ianinte.Respectuos ii fac loc pentru a nu
ne incalci pasii.In sfarsit sectia de votare imi zambeste primitor .Patrund incet spre liste cautandu-mi numele cu rezonante inca de razes, a lui Stefan Babanu cum imi place mie sa-mi dezmierd inaintasul .In gluma bineinteles intreb un costumat gradat ce-si dadea ochii peste cap sorbind plictisit din cafea:
-Fii amabil tinere listele cu morti unde sant afisate?
-Nedumerit bietul se ridica totusi politicos si incepe a cauta de zor prin listele de nume ce tronau peretii afumati si mucegaiti de galceava lectiilor neintelese de copii,ramase spanzurate undeva in sufletul unui pedagog flamand.
- Domnule nu exista liste cu morti se dumireste el cam tarziu ce-i drept.Ii zambesc cu compatimire ca nu-si bause laptele de dimineata, sa se prinda mai repede si fara voia lui imi oferise un zambet.Ma gandisem la bietul Creanga.”Sant prost,dar cand ma uit in jur parca prind curaj”…..hahahahaha….In sectie liniste totala,o inabuseala de nedescris.Ordin;totate ferestrele raman inchise….O picatura de sudoare alimentata din linistea si caldura salii,devenind obeza isi dadu drumul pe derdelusul fruntii.Aici mirosurile devin putori.Liliacul si bananele,Dior-ul,Chanel-ul,levantica rusesca inca,isi croiau carari spre narile mele care se faceau tot mai mici.Brrrr….trebuie sa ies urgent la aer.Repede execut razbunarea,pasat peste noii flamanzi care vor veni la putere,imi iau buletinul si pasesc grabit spre iesire.Sant impacat sufleteste.Sant roman si am acest drept,macar o data la patru ani
sa stie si ei cine sant eu,sa simta ce exist.Aceeasi aleea cu tei,insa alte ganduri.Zabuseala de afara si soarele ce ma mangaia cu raze toride, ma face sa-mi para rau acum ca nu am binevoit la o gurita de bere.Poate si un 50 de roni nu ar fi stricat ma gandesc eu…..Dar parasesc aceste marsave ganduri,renunt la banii de parcare,imi iau o sticluta cu apa minereala pe care dau tot ce mai aveam si triumfator imi reiau drumul spre covoarele mele care ma tem sa nu-mi fi simtit lipsa iubirii.Acasa scumpa mea sotie ma priveste zambitor si-mi arata ultimile facturi.Inghit in sec simtind aburii de loboda si morcovi ce venea din bucatarie.Oricum e o zi frumoasa si simt alte vise si sperante ca se nasc din putiul vremilor.La mine a fost o zi frumoasa,la voi cum a fost????Obosit o sa las ramasita de cuvinte la marginea patului, sa-mi lumineze visele noi……Va pup dulce iubitii mei…..iubitele mele……

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comenteaza-ma, dar cu sufletul curat!