marți, 25 septembrie 2012

URSUL MEU MIRIAPOD

Vai dragilor,va pup.Au inceput sa ma dea evenimentele peste cap si de atunci basca liniste in inima si sufletul meu.Parca am deschis cutia Pandorei si nimic altceva.Toate femeile ma cred un dur desi putine stiu ca port bikinei pe suflet.Si chiar au dreptate.Am inceput sa vad si eu ceea ce simt si fac.Cam tarziu dar totusi suficient de intelept sa inteleg si accept tot ceea ce se intampla in jurul meu.Si uite asa curg peste mine evenimentele cu sau fara valoare pe care trebuie, ca vreau ,ca nu sa le accept.Fata frumoasa de la blocul de vis-a vis nu-mi mai arata sanii dimineata la cafea,zambindu-mi cu subinteles.Cafeaua nu mai are acelasi gust.Apare din cand in cand fugitiv intr-un halatel de baie,totusi subtirel pentru temperatura din dimineti.Inca mai zambeste insa mai acru.Motivul am avut sa-l inteleg intr-o dupa amiaza la buticul din colt.Un malac o insotea si privea sfidator in jur.
Eu ce vina sa am daca mama mea a dorit sa produca un nebun.Elegant,la randuletul inghesuit mi-am strecurat mana pacatosa spre dosul ei provocator si i-am aplicat o ciupitura.Fara sa tresara si cuminte s-a intors discret aratand-mi bivolul ce sedea ca o momaie langa usa.Aha,am inteles repede motivul seriozitatii si m-am conformat scufundandu-mi mana in punga parca incercand sa gasesc ceva.Moaca tampa a bivolului nu prinse miscarea deoarece era preocupat sa-si aleaga o sticla de ceva mai special.Uit ce vreau sa cumpar si de nervi imi iau o bere.Trec pe langa momaie iesind in libertatea strazii.Apartamentul meu acelasi necajit de pustiu, ma asteapta cu calculatorul si televizorul deschise.Muza se dovedeste bagaboanta cu mine si nu ma ajuta la scris.Am draci.Ma trantesc in patul care gemea de atata lene,incepand a butona linistit ca la pian, tastele de la telecomanda,in speranta ca voi gasi ceva mai de interes.
Pe naiba.Peste tot aceleasi figuri ce vomitau politica ,haraind in microfoane o precampanie electorala ascunsa.Nu ai ce vedea,nici macar pe Animal Planet.Astia ma puneau la punct cu zamislirea serpilor.Brusc imi aduc aminte de berea cumparata care trona singura in frigider.Trebuie sa servesc neaparat poate asa se mai descreteste mintea.Prin alte sticle de diverse culori si marimi gasesc resturi de cognac, ceva vin si culmea niste apa minerala.O da,ma pregatesc sa-mi prepar o bautura nebuna din toate si dupa un amestec fioros obtin un cocktail mai ceva ca molotovul.Inghit cu sete un pahar si-mi dau seama ca-mi sar ochii din cap asa ca la melc.Ochii imi prind o unda de lacrimi.Timpul aluneca incet pe langa mine ,fara zgomot.Cum nu se putea ingurgita bunatate de bautura fara o cafea si o tigara purced in bucatarie sa-mi prepar un ibric hotarat de cafea.Pana o sa fiarba, ies in balcon cu alt pahar in mana sa arat vecinilor ca vreau sa sarbatoresc venirea toamnei.Ne salutam respectuos.Eu cu pararul in mana ei bale la bot.Imi zambesc in suflet.Stiam ca sant pofticiosi.Apare chiar si vecinica pleostita,cu un ochi vanat dar cu un rest de zambet pentru mine.Ce tampit oare trebuie sa fie daca a lovit asa o bunaciune.Ii zambesc cu compatimire.Matele procesau rapid grade si stele ridicandu-le in biluta obosita.Intre timp cafeaua da in foc,scap niste injuraturi,spal aragazul si pun alta la facut.Apetitul se intinde ca un apus linistit si-mi mai torn un pahar.Nu mai am chef de spalat aragazul si ma asez planton langa ibric.
Am avut dreptate.Mintea mea se descretea insa devenea tot mai lina ca o oglinda.Inca nu pot sa scriu.Muza excitata danseaza pe alte taramuri.Imi iau ceasca cu cafea,paharul cu vise si dau sa ma duc repede in pat.peretii muti incepusera o hora si nu voiam sa-i deranjez.Usa de la dormitor,intredeschisa se repede si ma pocneste in cap,lasandu-mi un mic cucui.Culorile de la tv sant tot mai accentuate,cand apare bomba.Ursul a atacat din nou,in timp ce Oltchimul era pus la mezat.Mi se face pofta de o laba de urs cum se mai manca pe timpuri la mine in munti.Imi aduc aminte cata securitate au chinuit un chinez pentru o laba.
Mai beau un pahar si-mi dau seama ca evolutia intra in criza.Avem ursi,da nu avem labe cate ne dorim.Sunetul ascutit al soneriei ma scoate pentru moment din gandirea filozofica.Fac ceva curbe pana usa si deschid sa vad cine are curajul sa ma deranjeze din procesul gandirii revolutionare.Ce sa vezi? Vecinica din blocul alaturat,cu o farfuriuta in mana acoperita cu un servetel.Mi-o intinde incet,cu ochii plecati si-mi spune in soapta:
-Stii,a fost ziua mea.Acuma e beat si doarme.Pleaca maine inapoi in Germania.
-Intra daca vrei,ii spus si eu incet sa nu auda alte vecine.O privesc in ochiul umflat si vanat.Ce dobitoc poate fi ,ma gandesc in sinea mea.
-Nu ca ma tem sa nu se trezeasca,dar o sa vin sigur.Face o intoarcere rapida ca la armata si dispare in intunericul de pe scari in liniste.Incui si dezvelesc farfuria.O felie mare de tort cu nuca si frisca se labarta pe tot intinsul ei.Ma gandesc linistit cum o vara intreaga mi-a tot aratat sanii si eu ca un fraier nimic,nimic.Drumul spre pat e mai lung,curbele mai mari.dar ajung in sfarsit.Gandurile imi fug iar pofticioase la o labuta de urs.Imi aduc aminte ca aveam niste colegi prin liceu care acum sant mari cercetatori in biologie.Da,maine cand ma trezesc ii sun si le propun sa incrucisam ursii pana obtinem unul cu mai multe labe.Televizorul rostogoleste aceleasi minciuni.Eu inchid incet ochii si incep a visa la ursul meu miriapod.Maine daca sant sanatos chiar il fac.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comenteaza-ma, dar cu sufletul curat!