joi, 6 decembrie 2012

BAŞCA MOŞULE

Mă trezesc dimineaţa cu mare bucurie în suflet,încercând să adulmec ceea ce-mi aduse moşul Nicolae în perechile de încălţăminte.În drum spre baie,cu ochii încă lipiţi de vise,mă înfurii totuşi la gândul ca televiziunile,dar nu numai ele.ci şi mulţi prieteni de-ai mei de pe FB,se chinuie să-mi strice acel farmec al sărbătorilor de Crăciun.Deja se înghesuie pe wallul meu postari cu colinde şi manele de toate culorile,moşi Crăciuni,Crăciuniţe,brăduţi,săniuţe.reni şi alte orătănii.Mă gândesc şi eu că până la Crăciun o să fiu deja plictisit de colinde dar sfărşitul lumii o să mă alinte cu mirosul de brad .ascuns în sprayul cumpărat de la buticul din colţ.Îmi zic să dau o tură pe casa scării,pe unde erau felurite încălţări,pentru a vedea şi eu cam ce-au primit vecineii şi vecinuţele mele şi cam cât de cuminciori au fost.Zis şi făcut.Doar nu mă trezisem aiurea aşa de dimineaţă.Trebuia să-mi satisfac curiozitatea.Aşa se face că, cobor tiptil, desculţ pentru a nu fi auzit şi-mi incep investigatia de la parter.Da.Aveam să-mi dau seama că nu greşisem cu nimic şi în felul ăsta voi afla ceva noutăţi.Peste încălţătările mele aruncasem o păturică cu ochii închişi pentru a-mi păstra surpriza la urmă.Toate bune şi frumoase până am ajuns la parter unde surprizele încep a se ţine parcă lanţ.La tanti Rosalia la uşă,duduia cu ştirile din bloc,găsesc o pereche de pantofi 44 în plus.Semnul de întrebare trona semeţ în gândurile mele.A cui or fi ? Îmi aduc aminte că făcusem armata pe la anti-terro şi-i adulmec imediat pentru a afla cine este fericitul posesor.Îi privesc atent şi dupa urmele de făină,putoarea de drojdie îmi dau seama că sunt a unuia plinuţ care face covrigi
la o tonetă din faţa bisericii şi care mai frământa din când în când şi pe la parter pe la mine.În ei trona o sticlă de vin roşu legată la gâtlej cu tricolor.Alături în papucii duduiei,frumos aşezată era o cartelă cosmote şi-o carte de bucate tradiţionale.Trag repede concluzia că duduia umblă cu telefonul legat la ureche şi că nu prea ştie să gătească.Scurt,am să-i refuz orice invitaţie la masă,însă voi servi un vinişor roşu când voi fi chemat la o intervenţie ceva.În rest linişte şi pace.Pe la celelalte apartamente,prin încălţări erau ciocolăţele,zaharicale,turtă dulce de toate formele,ceea ce dovedea că sunt oameni serioşi cu copilaşi care nu începuseră a păşi calea păcatului.Privirea mi se înţepeneşte pe cizmuliţele unei fătuci,proaspăt mutate şi după cât se parea singurică.Îi rânjisem eu de câteva ori aşa în treacăt şi-mi răspunse mereu,însă nu prea găsisem un moment mai acătării pentru o discuţie mai serioasă.Era frumuşică ,cu picioruţele coborând direct din gât,mai toţi vecineii rânjeau ca şi mine la vederea ei.În cizmuliţă,bagate adânc se ascundeau un billet de avion,paşaport şi un fel de contract în altă limbă care îmi era straină.Străină,străină,dar tot am înţeles că fătuca era guristă în poziţia aplecat.O fi de la cules căpşuni îmi zic,pentru că o mai văzusem eu cu genunchii bandajaţi.Mai erau frumos împachetaţi o pereche de bikinei gen second,din care răzbătea un miros de levănţică putredă şi câteva pliculeţe cu etno-botanice noi.O biata fătucă botanistă.Şi eu care credeam ceva total greşit.La Vasile la uşă,un celibatar convins dau peste altă pereche de papucei dubioasă.Ai lui,ăia pe care-i ştiu de când a venit în bloc,erau parcă goi,lucru care mi-a dat imediat de gândit.Nu se poate tocmai el,baiat fin şi fain să nu fi fost cuminte.Bag uşurel mina în ei şi ce să vezi? Scot trei citaţii de plată pentru pensie alimentară de la trei personae diferite.Oups,codoşule,ai puso.Zâmbesc amar cu gândul la moaca pe care o s-o facă când o vedea.Îm cei de alături un Make-up de ultimă generaţie şi-un parfum rusesc.Concluzia este cât se putea de simplă.Cuconeta care era la el avea neapărat nevoie de farduri pentru a-şi ascunde primăverile şi dacă o rămânea cu ou,la anul o să aibă bietul patru citaţii de pensie alimentară.Cu gândurile amestecate păşesc luminile tâmpe ale scării.La badea Ion in bocancii lui era aceeşi perfuzie de anul trecut,semn ca săracul încă mai chinuie bunătate de băbuţă.La ea un vibrator nou cu încărcare solară.Dai un ban,dar face,mă gandesc în fugă.Tocmai se plânse la muierea mea că plăteşte prea mult la curent.
Acuma chiar o înţeleg.O seamă de firme fac încărcătoare ce consumă prea multă energie.
Mă amuză gândul că este în pas cu noua tehnologie.Deja îmi formasem o părere de vecineii mei.Nu mai aveam cum să amân şi surpriza mea.Ciufut cum sunt,am lăsat la uşă o pereche de cizme şold din alea pescăreşti.Na,mi-am zis eu atunci.moşule să le umpli să văd dacă ai cu ce.Dezvelesc cizmele ce-au stat cuminţi sub păturică şi stupoare.Moşul se pare nervos că am umblat mai mult pe la pescuit îmi făcuse ceva găurele,îmi aşezase frumos într-una ultimile facturi şi-n cealaltă un ligean de ouă roşii să nu fiu supărat că de vine sfărşitul lumii n-am apucat să fac şi paştele.Aşa că mă hotărăsc să-mi ciocnesc ouăle de paharul cu rubiniu în linişte,lăngă biletul de trimitere la psiholog,care ştiu sigur, mă aşteaptă să-mi bage şi ultimul neuron în cămaşa de forţă.Bag seamă că moşul nu mai dă nuiele,că le foloseşte la împletit coşărci pentru export şi vă întreb aşa din curiozitate:….
-Voi dragilor ce-aţi primit? Vă pup pe frunte…..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comenteaza-ma, dar cu sufletul curat!